4591
Поръчани продукта
за тази година
10712
Доволни клиенти
Общо: продукта
Бърза поръчка
Поръчай
Количка
лв
0884 133 648 За консултация и поръчка
Онлайн магазин за хранителни добавки и фитнес аксесоари

Как да разпознаем качеството и чистотата на протеиновата добавка

Как да разпознаем качеството и чистотата на протеиновата добавка
05 March 2020
917

Как да разпознаем качеството и чистотата на протеиновата добавка

В днешно време е все по-трудно да се направи точния и правилен избор относно протеиновите добавки. Често сме объркани поради добре написан на неразбираем език етикет. В други случаи ни привличат атрактивни опаковки, които обаче често прикриват посредствен продукт, който не спазва обещанията си за нещо невероятно.

В тази статия ще обсъдим основните характеристики, които трябва да намерите във висококачествената протеинова добавка, и ще дадем някои съвети за избягване на продукти със съмнителна стойност.

Разпознаване на съдържанието на протеин в един протеин чрез анализ на неговите съставки и цвят.

В огромното разнообразие с добавки, често се натъкваме на протеинови продукти с най-разнообразни цветове, етикети, формули обещаващи ви какво ли не и уникални лога, които подсказват качеството на даден продукт. Всеки производител може да се похвали с най-доброто качество на своите продукти, като избор на суровини, разтворимост или вкус. Но наистина ли е така? Дали това е най-важния фактор при определянето на даден продукт ?

Съставките
Важно е да прочетете внимателно съставките, показани в хранителната таблица, защото често е невъзможно да се разбере дали продуктът наистина е съставен само от протеини или от други нежелани пълнежи. Нека приемем, че тези, които купуват протеинова добавка, искат продукт, който отговаря на определени изисквания и стандарти за качество. Анализът на биологичната стойност (BV) и химическата оценка (IPC) на един протеин са само два от параметрите, които могат да ни покажат дали закупеният от нас протеин отговаря на определени стандарти или не.

Редът е важен ...

При четене на съставките, първата активна съставка е елементът, който най-често присъства в продукта. Ако присъства терминът концентрат от суроватъчен протеин (WPC), ние сме изправени пред протеин, съдържащ до 70-80% протеини с намалени количества лактоза и мазнини. Много хора имат впечатлението, че WPC по своята същност е по-ниско качество от един суроватъчен изолат. Това е грешно. Въпреки че WPC съдържат по-малко съдържание на протеин, отколкото суроватъчния изолат, висококачественият WPC съдържа всички видове важни съединения, които не се намират в изолата.

Фактори на растеж и плюсове и минуси на WPC суроватъчен протеин концентрат

Добрите концентрати съдържат много по-високи нива на растежни фактори, като IGF-1, TGF-1 и TGF-2. Те съдържат много по-високи нива на различни фосфолипиди и различни биоактивни липиди, като конюгирана линолова киселина (CLA), и често съдържат по-високи нива на имуноглобулини и лактоферин.
Недостатъците на WPC - суроватъчния концентрат са, че те имат малко по-ниско съдържание на протеин в сравнение от изолатите и съдържат по-високи нива на мазнини ( тук говорим за много малка разлика ,въпреки че тези мазнини могат да имат благоприятно въздействие) и по-високи нива на лактоза.
Хората не трябва да си мислят, че добре произведения концентрат WPC по своята същност е по-зле от изолат (WPI) и наистина може да бъде по-добър избор в зависимост от целите на човека.

Суроватъчни протеинови изолати
Ако разглеждаме изолат от суроватъчен протеин (WPI), сме изправени пред протеин, който обикновено съдържа до 90-95% протеин. WPI съдържат 90-95% съдържание на протеини с минимум лактоза и практически 0 мазнини. Предимството на добрия WPI е, че съдържа повече протеини, по-малко мазнини и лактоза в сравнение с WPC- суроватъчен концентрат. Трябва обаче да е ясно на всички, че суроватката е много по-сложна от просто съдържание на протеини, а самото съдържание на протеин далеч не е най-важният фактор при вземането на решение коя суроватка да се използва и обоснове като най-добра.

Йонна обмяна
Например, йонообменът има най-високите нива на протеин от всеки изолат. Това прави ли това най-добрият избор за изолат? Не, но много компании все още го представят като "свещения граал" от суроватка. Йонният обмен се осъществява чрез преминаването на концентрат през така наречената верига "йонен обмен", за да се получи "изолат на йонообменната суроватка". Изглежда добре, но има сериозни недостатъци на този метод.

Както бе споменато по-рано, суроватъчният протеин е сложен протеин, състоящ се от много пептиди под фракции, които имат своите уникални ефекти върху здравето, имунитета и др. Някои от тези подразделения се намират само в много малки количества. Всъщност субфрактовете са наистина това, което в крайна сметка прави суроватката уникалния протеин, който представлява.
Поради естеството на процеса на йонен обмен, селективно се изчерпват най-ценните и полезни компоненти за здравето. Въпреки, че съдържанието на протеин се е увеличава, много от най-важните подразделения се губят или значително намаляват.
Това прави, че йонообменът лош избор за истинска добавка от суроватъчен протеин, въпреки че много компании все още го използват като източник на изолат поради по-високото съдържание на протеини.

Малко терминология

В разглеждането на микрофилтрирани суроватъчни изолати WPI. С обхвата на най-новите техники за обработка, използвани за реализиране на WPI - или извличане на различни субфракции - като филтрация с помощта на ултрафилтрат (UF), кръстосана филтрация (CFM), микрофилтрация (MF), обратна осмоза (RO), динамична мембранна филтрация (DMF), йонообменна хроматография (IEC), електро-ултрафилтрация (EU), хроматография с радиален поток (RFC) и нано-филтрация (NF), производителите вече могат да произвеждат най-висококачествените и уникални суроватъчни протеини. Може би изолатът чрез микрофилтрация е най-познат на всички CFM ( Cross-Flow-Microfiltration ).

CFM (кръстосана филтрация)  е методът на обработка, който използва техники за микрофилтриране с ниска температура, които позволяват производството на много високо съдържание на протеини (90%), запазване на важни субфракции и изключително ниско съдържание на мазнини и лактоза.
CFM е естествен, нехимичен процес, който използва високотехнологични керамични филтри, за разлика от йонообмена, който включва използването на химични режими като солна киселина и натриев хидроксид.
CFM суроватъчният изолат от мляко също съдържа високо количество калций и ниски количества натрий.

Хидролизиран суроватъчен протеин

Ако разглеждаме "хидролизиран" (WPH), това по същество означава, че протеинът е частично "разграден" на пептиди с различна дължина.
Тъй като протеинът вече частично е "разграден" , той се абсорбира по-бързо, което може да има положителни ефекти при определени обстоятелства и определени метаболитни условия.
Важно е да знаете как да интерпретирате дали хидролизираният протеин е от концентрат или изолат. В първия случай, ако разглеждаме „съставките на хидролизирания суроватъчен протеин“ сред съставките, ще бъдем изправени пред протеин, който има съдържание на протеин не по-високо от 80%, докато във втория случай, ако разглеждаме „хидролизиран суроватъчен протеинов изолат“ , ще бъдем изправени пред протеин със съдържание близо до 90% и със съдържание на въглехидрати и мазнини от почти 0.

Какво променя съдържанието на протеини

Съдържанието на протеини може да бъде променено, ако при разглеждане сред съставките, открием индикации за някои аминокиселини в свободна форма като: глицин, аланин, лизин, глутаминова киселина, левцин, изолевцин и валин.
Въпреки, че на пръв поглед може да е предимство да има аминокиселини в свободна форма в протеиновия продукт, важно е да се знае, че тези аминокиселини нямат функция, която да е положителна.
Напротив, те променят биологичната стойност (BV) и химическата оценка (IPC) на самия протеин.
Ако имате намерението  да закупите протеин с чисто качество, важно е сред съставките да няма свободни аминокиселини от какъвто и да е вид.
Аминокиселините в свободна форма могат да бъдат закупени в продукти, предназначени за други цели.

Значението на цвета на протеиновия прах

Друг елемент за оценка на съдържанието на протеин в даден продукт е анализ на цвета на ароматизирания протеинов прах. Вкусен, хубав и разтворим протеин често се бърка с качеството. Моля, имайте предвид, че дори захарта е разтворима. И често добавянето на малтодекстрини сред съставките е пример. В същото време, силно ароматизиран състав ще намали драстично съдържанието на протеини в продукта.
Тези, които купуват протеинова добавка, трябва да очакват и да изискват чист продукт, непроменен от аминокиселини в свободна форма ( както описахме по-горе ) и не силно ароматизиран. Тези елементи няма да направят нищо друго, освен да променят качеството на самия продукт. Вкусът и разтворимостта не е най-важното нещо при избор на протеин !

Възможни странични ефекти на овкусителите

Случвало ли ви се е някога, в определени часове на деня, най-често след протеинов шейк, да имате усещане за "подуване на корема"? Причините в повечето случаи се дължат на голяма консумация на ароматизатори или овкусители, които тялото не понася.
Следователно е подходящо да се разчита на продукти, които не са прекалено ароматизирани; елиминирайки отчасти "инкриминиращото" вещество, можем да наблюдаваме бърза регресия на симптомите.
Следователно чревните или храносмилателните проблеми, които могат да възникнат, не се дължат изключително и само на съдържанието на лактоза, ако имате непоносимост към нея.
Задържането на вода е това натрупване на течности, което се случва в кръвоносната система и в тъканите. Храни и напитки, богати на захар, особено с изкуствени подсладители и ароматизанти, причиняват бързи скокове на кръвната захар и нивата на инсулин, които ще накарат клетките да задържат повече натрий, увеличавайки реабсорбцията в бъбреците и по този начин задържането на вода.
Поради това има различни и очевидни причини за избор на протеин с ниско овкусяване като съдържание или, още по-добре, да са 100% натурални, т.е. без вкус. Ние предлагаме и такава опция за суроватъчен протеинов концентрат от Pure Whey 80 Суроватъчен протеин

Други нежелани елементи

За пазара на хранителни добавки, които са насочени към много по-широк обхват към клиенти, а не само на спортисти, добавянето на елементи като палмово масло, малтодекстрин, ксантанова смола или карагенан, ще направят протеина по-вкусен, но до голяма част ще загубят тази функционалност на хранителни или спортни добавки.
Ето защо, ако прочетете палмово масло, малтодекстрин, ксантанова смола или карагенан сред съставките, ще имат поне малка представа колко ще загубите за това, което сте платили. Тоест ще платите по-висока цена, за повече овкусители и оцветители, отколкото по-голямо количество протеини, които са най-важните от целия продукт.

След като се запознахте с голяма част от различните варианти, вече по-лесно може да направите своят избор за съроватъчен протеин. Дали изолат или концентрат е вашият продукт , това зависи от вас самите. Суроватъчния концентрат винаги е бил най-добре като цена-качество. Той се препоръчва поради високата си наличност на аминокиселини. Нашият Pure Whey 80 Суроватъчен протеин отговаря на всичко описано по-горе. Изключително качество от най-добре хранените с трева, европейски животни. Най-добрия протеин в Обединеното кралство.
Той е произведен от процес микро-филтрация, при ниски температури, за да се гарантира, че остава неденатуриран ( Това е най-близката форма до протеините, които укрепват имунната система като тези на майчиното мляко ) и с висока бионаличност. След като ви запознахме и със минусите и плюсовите при овкусители ще ви представим и с какво са овкусени нашите продукти. При тях има голямо съдържание на Стевия и относително малко на сукралоза, което още повече допринася за безпроблемния прием.
През годините винаги сме обяснявали на нашите клиенти, че не най-вкусния протеин е най-качествен. Това се доказва и по-още един безспорен начин в тази тема.

Надяваме се статията да ви е харесала. Екип ФИТНЕС ХОУМ БГ ЕООД гр. Стара Загора 

Разгледай всички предлагани от нас продукти тук - Протеини

В статията е използвана научна информация от :

HOW TO RECOGNISE THE QUALITY AND PURITY OF A PROTEIN SUPPLEMENT by Editorial staff in Supplementation - Proteins last updated: May 10, 2018 

Добави Коментар