4591
Поръчани продукта
за тази година
10712
Доволни клиенти
Общо: продукта
Бърза поръчка
Поръчай
Количка
лв
0884 133 648 За консултация и поръчка
Онлайн магазин за хранителни добавки и фитнес аксесоари

Здравословните ползи от използването на Ашваганда

Здравословните ползи от използването на Ашваганда
16 June 2020
538

Ашваганда е билка използвана в медицината, която има уникални ползи за здравето на човек. Тя е класифицирана като „адаптоген“, което означава, че подпомага тялото да се справи със стреса.Тя притежава и ред други положителни свойства в организма на човек, като : понижава нивата на кръвната захар, намалява нивата на холестерола, стимулира и подобрява мозъчната дейност и подобрява симптомите на тревожност и депресия. 

Историята на билката Ашваганда

Според сайта Healthline.com, Ашваганда е една от най-важните билки в Аюрведа, която е форма на алтернативна медицина, основана на Индийските принципи за лекуване, чрез природни методи. Ашваганда се използва от близо 3000 години за облекчаване на стреса, увеличаване на енергийните нива на организма и за подобряване на концентрацията.

„Ашваганда“ преведено от санскрит означава „с миризма на кон“, което е характеристика за уникалната и миризма, а и за способността и да увеличава многократно силата на човек. Нейното ботаническо име е “Withania somnifera,” а също така и под няколко други имена, като „зимна череша“ и индийски женшен.

Много от предимствата на Ашваганда се дължат на високото и съдържание на витанолиди, които е доказано, че се борят с възпаленията в организма и нарастването на туморите. Всъщност способността на Ашваганда да се справя със стреса, я прави толкова популярна и използвана. Подобно на всички адаптогенни билки, Ашваганда помага организма да запази състояние на баланс/хомеостазис/ дори по време на емоционален или физически стрес.

Но предимствата не спират до там.

Ашваганда дава положителни резултати при използване за балансиране на тироидните хормони/хормоните на щитовидната жлеза/ на човек. Използвана е и при заболявания свързани с чести промени на настроението и за превенция от дегенеративни заболявания.

ПОДОБРЯВА РАБОТАТА НА ЩИТОВИДНАТА ЖЛЕЗА.

Едно от най-забележителните аспекти на адаптогенните билки, като Ашваганда, е че помагат на хора с проблеми на щитовидната жлеза. Доказано е, че билката помага при хора с заболявания, като Хашимото и хипотиреоидизъм.

Ползите от терапията с Ашваганда при пациенти с хипотиреоидизъм е доказана в изследване проведено през 2017 година, публикувано в Journal of Alternative and Complementary Medicine. В изследването участвали 50 пациента с диагнози – непълноценна  функция на щитовидната жлеза, но не показващи типичните симптоми за  забавената функция – умора, запек, суха кожа, напълняване, и мускулна слабост.

По време на това 8 седмичното изследване, пациентите били разделени на две групи, на първата група били давани по 600 мг екстракт от ашваганда дневно, до като контролната група получавала плацебо. Изследователите открили, значително подобряване в тироидо-стимулиращия хормон (TSH), и в нивата на тироксин (Т4) при групата получавала екстракта.

Това довело до заключението, че Ашваганда ще е много полезна при нормализира дейността на щитовидната жлеза при пациенти с хипотиреоидизъм.

АШВАГАНДА ЗА НАМАЛЯВАНЕ НА СТРЕСА

В ежедневието си сме подложени на постоянно високи нива на стрес и стресови ситуации, които водят до ред сериозни заболявания. Според Organixx.com, клинично изследване направено през 2016 година проведено на 52- ма доброволци разделени на две групи подложени на хроничен стрес, получавали или 300 мг. екстракт от билката или плацебо два пъти на ден.

При групата получавала Ашваганда, нивата за усещането за стрес били значително намалени, което било оценено с въпросни карти попълнени от тях, като освен това нивата на кортизола, теглото и индекса на телесна маса били значително по-добри, сравнено с групата получава плацебо /контролната група/.

В друго подобно на това изследване на 64 доброволци за период от 60 дни е давано екстракт от билката Ашваганда и било установено значително намаляване на нивата стреса и на кортизола в тялото.

„Освен справянето със стреса, тя помага за хроничната умора, безсънието, тревожността, обсесивни разстройства и фибромелагия“ споделя Ан Бейкър - експерт хомеопат

АШВАГАНДА И МУСКУЛНИЯ РАСТЕЖ

В медицинските текстове на Аюрведа, ашваганда е позната и с думата „бала“, което означава сила.

Но дали това е подкрепено с изследвания?

Клинично изследване, публикувано в Journal of the International Society of Sports Medicine, доказва това твърдение. Проведено изследване, върху 57 здрави не спортуващи  мъже на възраст между 18 и 50 години. Мъжете били разделени на две групи. На първата група, състояща се от 29 мъже е давано по 300 мг. екстракт от ашваганда два пъти на ден (600 мг. на ден) за период от 8 седмици.
На втората група е давано плацебо за същия период. И двете групи започнали силови тренировки за период от 2 месеца. Преди и след изследването, изследователите тествали мъжете за тяхната сила, използвайки тренировки на  уреди, като равна лежанка, лег преса и екстезии за бедра. Те също направили измерване на мускулния обем, подкожните мазнини и мускулното възстановяване.
Изследователите измерили нивата на мускулно възстановяване, като тествали нивата на креатин киназата – която е маркер за мускулна травма, която се увеличава след тренировка. Групата получавала Ашваганда, била тествана преди изследването и два месеца след него.

Изследователите открили, че групата получавала от билката, била значително по силна след 8 седмичния период на прием. Групата получавала Ашваганда успяла да вдигна средно 50 кг на лежанка, докато контролната група 25 кг., при лег екстензията групата получавала билката вдигала средно 20 кг, докато контролната група 10 кг.
Групата получавала Ашваганда имала и значителен мускулен растеж, сравнено с контролната група. 

КАК ДА ПРИЕМАМЕ АШВАГАНДА

Екстракта от корен на Ашваганда е за предпочитане пред останалите форми на билката.
Най ниската ефективна на билката е между 300 – 500 мг. Най-високата доза е 6000 мг. на ден, разделена на три приема от по 2000 мг. И докато 300 – 500 мг. е фективна при повечето случаи, то и доза от 50-100 мг има своето значение, при стимулиране на имунната система при болести, стрес и тревожност.

Ашваганда, трябва да се приема с храна. Ако се приема по един път на ден, то тогава е най-добре да става с закуската сутрин.

В ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Не очаквайте още при изпиването на първата капсула Ашваганда и стресът магически да изчезне.
„Тя стимулира, но не е лекарство“ споделя д-р Бейкър, - „Това означава, че вие ще усетите резултата от ежедневния прием на билката след няколко седмици – колко точно зависи от човек до човек, а и от навици и начина на живота при различните хора.“
С други думи, бъдете търпеливи и приемете факта, че адаптогените са изключително полезни, но след продължителна употреба.
Преди да започнете да използвате билката, консултирайте се с личния си лекар или с хомеопат, за да може да изберете най-добрия вариант, както на дозировката така и на правилния екстракт на билката Ашваганда.

Виж всички предлагани от нас варианти на Ashwagandha тук с гаранция от официален вносител : Мъжко здраве 

Статията е преведена благодарение на Христо Цветков

Екип Фитнес ХОУМ БГ ЕООД гр. Стара Загора

В статията са цитирани данни от :  The Health Benefits of Ashwagandha 

Изрично се забранява копирането на части или целият текст без изричното знание и разрешение на собственика на превода в лицето на ФИТНЕС ХОУМ БГ ЕООД

Добави Коментар