14936
Доволни клиенти
Общо: продукта
Бърза поръчка
Поръчай
Количка
лв
0884 133 648 За консултация и поръчка
Онлайн магазин за хранителни добавки и фитнес аксесоари

Топ 6 ползи от приема на колаген

Топ 6 ползи от приема на колаген
10 August 2021
487

Колагенът е най -разпространеният протеин в тялото ви.

Това е основният компонент на съединителните тъкани, които изграждат някои части на тялото, като сухожилия, ставни връзки, кожа и мускули.

Колагенът има много важни функции, включително осигуряване на плътност и еластичност на кожата и укрепване на костите.
През последните години добавките с колаген станаха много популярни. Повечето са хидролизирани, което означава, че колагенът е разграден, което улеснява усвояването му.

Има и няколко храни, които можете да ядете, за да увеличите приема на колаген, като свинска кожа и бульон от кости.
Консумацията на колаген може да има различни ползи за здравето, от облекчаване на болки в ставите до подобряване на здравето на кожата .

Тази статия ще обсъди 6 научно-обосновани ползи за здравето от приема на колаген.

 

  • 1. Може да подобри здравето на кожата

Колагенът е основен компонент на кожата ви.

Той играе роля за укрепване на кожата, също така помага и за еластичността и хидратацията и. С напредване на възрастта тялото ви произвежда по-малко колаген, което води до изсушаване на кожата и образуване на бръчки. ( източник )

Няколко проучвания показват, че колагеновите пептиди или добавките, съдържащи колаген, могат да помогнат за забавяне на стареенето на кожата ви, за намаляване на бръчките и сухотата.
В едно проучване, жените, които са приемали добавка, съдържаща 2,5–5 грама колаген в продължение на 8 седмици, са имали значително подобрение в здравето на кожата, по-малко сухота  и значително увеличаване на еластичността, в сравнение с тези, които не са приемали добавката. ( източник )

Друго проучване установява, че жените, които пият напитка, смесена с колагенова добавка дневно в продължение на 12 седмици, са имали повишена хидратация на кожата и значително намаляване на дълбочината на бръчките в сравнение с контролната група.

Ефектите за намаляване на бръчките на добавките с колаген се дължат на способността им да стимулират тялото ви да произвежда колаген самостоятелно.
Освен това приемането на колагенови добавки може да насърчи производството на други протеини, които помагат за структурирането на кожата ви, включително еластин и фибрилин.
Съществуват и много твърдения, че добавките от колаген помагат за предотвратяване на акне и други кожни заболявания, но те не се подкрепят от научни доказателства.

Резюме:
Приемането на добавки, които съдържат колаген, може да помогне за забавяне на стареенето на кожата ви.

 

  • 2. Помага за облекчаване на болки в ставите

Колагенът помага да се поддържа целостта на вашия хрущял, който е тъканта, подобна на каучук, която защитава ставите ви. ( източник )

Тъй като количеството колаген в тялото ви намалява с напредването на възрастта, рискът от развитие на дегенеративни ставни заболявания, като остеоартрит се увеличава.

Някои проучвания показват, че приемането на колагенови добавки може да помогне за подобряване на симптомите на остеоартрит и като цяло за намаляване на болките в ставите.

В едно проучване 73 спортисти, които са консумирали 10 грама колаген дневно в продължение на 24 седмици, са имали значително намаляване на болките в ставите по време на ходене и в покой, в сравнение с група, която не го е приемала.

В друго проучване възрастни хора са приемали 2 грама колаген дневно в продължение на 70 дни. Тези, които са приемали колаген, са имали значително намаляване на болките в ставите и са били по-способни да се занимават с физическа активност от тези, които не са го приемали. ( източник )

Изследователите имат теория, че допълнителният колаген може да се натрупа в хрущяла и да стимулира тъканите ви да произвеждат колаген.
Те предполагат, че това може да доведе до намаляване на възпалението, по-добра поддръжка на ставите и намаляване на болката.Ако искате да опитате да приемате колагенова добавка за нейните потенциални болкоуспокояващи ефекти, проучванията показват, че трябва да започнете с дневна доза от 8–12 грама.

Резюме:
Доказано е, че приемането на колагенови добавки намалява възпалението и стимулира синтеза на колаген в организма. Това може да помогне за облекчаване на болката сред хора със ставни заболявания, като остеоартрит.

 

  • 3. Предотвратява загубата на костна маса

Костите ви са изградени предимно от колаген, който им придава структура и помага да ги поддържате здрави.(Източник)

Точно, както колагенът в тялото ви се влошава с напредването на възрастта, така и костната маса се влошава. Това може да доведе до състояния като остеопороза, която се характеризира с ниска костна плътност и е свързана с по-висок риск от фрактури . ( Източник ) ( източник )

Проучвания показват, че приемането на колагенови добавки може да има определени ефекти в организма, които помагат за инхибиране на разграждането на костите, което води до остеопороза.
В едно проучване жени са приемали или калциева добавка, комбинирана с 5 грама колаген, или калциева добавка, без колаген дневно в продължение на 12 месеца.
До края на проучването жените, приемащи добавка с калций и колаген, са имали значително по-ниски кръвни нива на протеини, които насърчават разграждането на костите, отколкото тези, приемащи само калций.( източник )

Друго проучване установява подобни резултати при 66 жени, които приемали 5 грама колаген дневно в продължение на 12 месеца.
При жените, приемащи колаген, се наблюдава увеличение с до 7% на костната минерална плътност (BMD), в сравнение с жените, които не консумират колаген.(Източник)
BMD е мярка за плътността на минерали, като калций, в костите ви. Ниската КМП е свързана със слаби кости и развитие на остеопороза.( източник )
Тези резултати са обещаващи, но са необходими повече изследвания върху хора, преди ролята на добавките на колаген за здравето на костите да бъде потвърдена.

Резюме:
Консумирането на колагенови добавки може да помогне за намаляване на риска от костни заболявания като остеопороза. Те имат потенциала да помогнат за увеличаване на КМП /костна минерална плътност/ и за по-ниски нива на протеини в кръвта, които стимулират разграждането на костите ви.

 

  • 4. Може да увеличи мускулната маса

Между 1–10% от мускулната тъкан се състои от колаген.

Този протеин е необходим, за да поддържате мускулите силни и да функционират правилно. ( Източник )

Проучвания показват, че добавките с колаген помагат за увеличаване на мускулната маса при хора със саркопения - загубата на мускулна маса, характерна за по-възрастните хора . ( източник )

В проведено проучване 27 мъже са приемали 15 грама колаген, като заедно с това са започнали физически упражнения ежедневно в продължение на 12 седмици. В сравнение с мъжете, които са тренирали, но не са приемали колаген, те са натрупали значително повече мускулна маса и сила.
Изследователите предполагат, че приемането на колаген може да стимулира синтеза на мускулни протеини, като креатин, както и да стимулира мускулния растеж след тренировка. ( източник )

Резюме:
Изследванията показват, че консумацията на колагенови добавки увеличава мускулния растеж и сила при хора със свързана с възрастта загуба на мускулна маса.
 

  • 5. Насърчава здравето на сърцето

Изследователите са открили, че приемането на колагенови добавки може да помогне за намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания.

Колагенът изгражда вашите артерии, които са кръвоносните съдове, които пренасят кръв от сърцето ви до останалата част от тялото ви. Без достатъчно колаген артериите могат да станат слаби и крехки. ( източник )

Това може да доведе до атеросклероза, заболяване, характеризиращо се с стесняване на артериите. Атеросклерозата е един от основните фактори, водещи до инфаркт и инсулт. ( източник )
В едно проучване 31 здрави възрастни хора са приемали 16 грама колаген дневно в продължение на 6 месеца. В края на изследването те имали значително намаляване на сковаността на артериите в сравнение с преди да започнат да приемат добавката.( източник )

Освен това приемането на колаген повишило нивата на „добрия“ холестерол /HDL / средно с 6%. HDL е важен фактор предпазващ от сърдечни заболявания, включително атеросклероза.
Въпреки това са необходими повече проучвания за ролята на добавките на колаген за здравето на сърцето.

Резюме:
Приемът на колагенови добавки може да помогне за намаляване на рисковите фактори, свързани със сърдечно-съдови заболявания, като атеросклероза.
 

  • 6. Други ползи за здравето

Добавките с колаген могат да имат и други ползи за здравето :


• Коса и нокти 
 Приемът на колаген може да увеличи здравината на ноктите ви, като предотврати чупливостта. Освен това може да стимулира косата и ноктите ви да растат по-дълго.
• Здраве на червата. ( източник )
Въпреки че няма научни доказателства в подкрепа на това твърдение, някои здравни специалисти насърчават използването на колагенови добавки за лечение на чревната пропускливост или синдром на пропускливото черво.

• Здраве на мозъка. 
Никакви проучвания не са изследвали ролята на добавките на колаген за здравето на мозъка. Някои хора обаче твърдят, че подобряват настроението и намаляват симптомите на тревожност.

• Отслабване. 
Някои смятат, че приемането на колагенови добавки може да насърчи загуба на тегло и по-бърз метаболизъм. Няма проучвания в подкрепа на тези твърдения.

Резюме:
Добавките с колаген насърчават здравето на мозъка, сърцето и червата, както и помагат за контролиране на теглото и поддържат косата и ноктите здрави. 
 

  • Храни, които съдържат колаген

Колагенът се намира в съединителната тъкан на животните. По този начин храни като пилешка кожа, свинска кожа, говеждо и риба са източници на колаген.

Храни, които съдържат желатин, като костен бульон, също осигуряват колаген. Желатинът е протеиново вещество, получено от колаген след готвенето му.
Необходими са повече изследвания, за да се определи дали консумацията на храни, богати на колаген, помага за увеличаване на колагена в тялото ви. Не са провеждани проучвания при хора дали богатите на колаген храни имат същите ползи като добавките.

Храносмилателните ензими разграждат колагена в храната до отделни аминокиселини и пептиди.

Колагенът в добавките вече е разграден или хидролизиран, поради което се смята, че той се усвоява по-ефективно от колагена в храните.

Резюме:
Няколко храни съдържат колаген, включително животински храни и костен бульон. Абсорбцията му обаче не е толкова ефективна, колкото тази на хидролизиран колаген.

  • Странични ефекти на колаген

До този момент няма много известни рискове, свързани с приема на колагенови добавки.

Някои от колагеновите добавки обаче се правят от храни предизвикващи алергии, като риба, миди и яйца. Хората с алергии към тези храни трябва да избягват добавките на колаген, направени с тези съставки, за да предотвратят алергични реакции.

Някои хора също съобщават, че добавките с колаген оставят дълготраен лош вкус в устата.
Освен това, добавките с колаген имат потенциал да предизвикат храносмилателни странични ефекти, като чувство на ситост и киселини.
Независимо от това, тези добавки са безопасни за повечето хора.

Резюме:
Добавките с колаген могат да доведат до странични ефекти, като лош вкус в устата, киселини в стомаха и ситост. Ако имате алергии, не забравяйте да закупите добавки, които не са направени от източници на колаген, към които сте алергични.

В крайна сметка
Приемът на колаген е свързан с редица ползи за здравето и много малко известни рискове.

Като начало, добавките могат да подобрят здравето на кожата, като намалят бръчките и сухотата. Те също могат да помогнат за увеличаване на мускулната маса, да предотвратят загубата на костна маса и да облекчат болките в ставите.

Хората съобщават за много други ползи от добавките на колаген.


Въпреки че няколко храни съдържат колаген, не е известно дали колагенът в храната предлага същите ползи като добавките.
Добавките с колаген, като цяло са безопасни, доста лесни за употреба и определено си заслужават да се опитат за техните потенциални ползи.
Последна медицинска проверка на 19 февруари 2020 г.
 

Разгледай нашaте добавкa с тук Хидролизиран Колаген на пептиди и поръчай още днес след като се запозна със полезните му свойства 

Екип Фитнес ХОУМ БГ ЕООД гр. Стара Загора

Изрично се забранява копирането на части или целият текст без изричното знание и разрешение на собственика на превода в лицето на ФИТНЕС ХОУМ БГ ЕООД

Добави Коментар