4591
Поръчани продукта
за тази година
10712
Доволни клиенти
Общо: продукта
Бърза поръчка
Поръчай
Количка
лв
0884 133 648 За консултация и поръчка
Онлайн магазин за хранителни добавки и фитнес аксесоари

Кофеинът като тестостеронов бустер

Кофеинът като тестостеронов бустер
03 August 2020
266

Наистина ли 70% увеличение ? Когато прочетете това си казвате - Не може да бъде ! В днешната статия ще прегледаме какви са ползите от употреба на кофеин.

Поради ред причини мина доста време от последната ни дискусия на тема „Тестостеронови бустери“. Все пак няма убедителни доказателства, че 40% увеличение в нивата на натуралния тестостерон, ще подобрят представянето ви в залата или начина, по който изглеждате. Следователно дори и да намерите продукт, който действително да работи, шансовете ви да останете доволни са меко казано съмнителни…

След като изяснихме това, ние очевидно ще направим и изключение от правилото: „ пренебрегвайте изследванията за тестостероновите бустери“ и възнамеряваме да ви представим, скорошно изследване от Leeds Trinity University.
Поради каква причина? Добре най-странната такава е, че вие вече използвате тестостеронов бустер, въпреки че едва ли знаете за това.

Ако следите статиите относно кофеина, може би ще си спомните изследване проведено от  William M. Reynolds, в което той тества ефекта от 5 минутно дъвчене на кофеинова дъвка (със съдържание на кофеин приблизително 400 мг) или дъвка от плацебо и нейния ефект върху представянето и  хормоналния отговор при провеждане на упражнения или тренировка. Това в никакъв случай не е първото проучване, което предполага, че „правилната“ доза кофеин може да насърчи повишаването на тестостерона по време на тренировка.

Фигура 1: Имаме добри доказателства, че кофеинът във високи дози може да бъде полезен ... чрез съотношението тестостерон към кортизол, което ще намалее след 800 mg с 14%; ± 21% (Beaven. 2008).

Всъщност, кофеинът увеличава дозата на тестостерона в зависимост от дозата приет кофеин, макар и едновременно с това да се увеличават нивата на кортизола, от което брошурата показва, че ще противодейства на допълнителното увеличение на "T" Beaven et al. наблюдавани при 800 mg срещу 400 mg кофеин.

Друго ново проучване потвърждава: Кофеинът е специфично хранителен елемент за мускулите. Докато от една страна кофеинът  притежава лошата слава, че влошава инсулиновата резистентност, от друга той значително я подобрява в мускулите. Няколко проучвания показват, че кафето след тренировка може да ускори възстановяването на гликоген в мускулите и наскоро учените от университета в High Point University  се приближаха с една стъпка по-близо, до причината за това. В своето проучване те са наситили миофибрите на мускулите с високи физиологични нива на кофеин и са установили значителни увеличение на нивата на GLUT4 (това е глюкозен транспортер), който подобрява усвояването на глюкозата и общия клетъчен метаболизъм чрез механизми, частично зависими от PPAR β / δ (Schnuck 2017).
За тази цел Reynolds, използва играчи от професионалния ръгби съюз на академията (n = 14) за да проведе задълбочено изследване на употребата на кофеинови дъвки.

"Преди упражнения, играчите дъвчеха плацебо (PL) дъвка в продължение на пет минути преди стандартна загрявка и след това провеждаха серия от спринтове (RSSA1). След това, по време на 15 минутна почивка, като на стандартно полувреме на мач, играчите дъвчеха или кофеинова дъвка ( CAF: 400 mg; 4,1 ± 0,5 mg · kg-1) или плацебо дъвка  за пет минутен период преди да започнат втора поредна серия от спринт тестове (RSSA2) "(Reynolds 2017).

За голяма своя изненада изследователите не са регистрирали значителен ефект нито върху времето за реакция, нито върху изпълнението на упражненията (40м спринт).

Нивата на тестостерон, от друга страна, достигнали възможно най-високи нива ... за краткия период от време между първия и втория спринт тест, наред с това, както беше посочено по-рано – имало и значително, макар и не-кофеиново зависимо увеличения в нивата на кортизола.

Разглеждайки в перспектива: Преходният характер на повишаване на нивата на тестостерона, все още не е единствената причина да се съмняваме защо „спортуващите се стремят да подобрят концентрацията на тестостерон“ (Reynolds 2017) по този начин. Дори и при „продължаващи изследвания“, за които авторите казват, че „е необходимо да се оптимизира употребата на кофеинови дъвки (напр. доза, време на прием и други.) през периода на полувремето. Малко вероятно е съпътстващото увеличение на тестостеронът - колкото и ясно изразено да е, да има някакви съответни подобрения във физиката на приемащия кофеин.. Ефектът върху био активният тестостерон в края на краищата е коренно различен от този, който бихте видели при инжектирането на такъв. 

Статията е преведена благодарение на Христо Цветков

Екип Фитнес ХОУМ БГ ЕООД гр. Стара Загора

В статията са цитирани данни от :  Dose Effect of Caffeine on Testosterone and Cortisol Responses to Resistance Exercise

The Physiological and Performance Effects of Caffeine Gum Consumed During A Simulated Half-Time By Professional Academy Rugby Union Players

Metabolic effects of physiological levels of caffeine in myotubes

Caffeine as a Testosterone Booster? 70% Increase in the Big T Without Concomitant Performance Benefits, Though

Изрично се забранява копирането на части или целият текст без изричното знание и разрешение на собственика на превода в лицето на ФИТНЕС ХОУМ БГ ЕООД

Добави Коментар