4792
Поръчани продукта
за тази година
10833
Доволни клиенти
Общо: продукта
Бърза поръчка
Поръчай
Количка
лв
0884 133 648 За консултация и поръчка
Онлайн магазин за хранителни добавки и фитнес аксесоари

Интензивните тренировки с тежести помагат в борбата с депресията.

Интензивните тренировки с тежести помагат в борбата с депресията.
08 October 2020
189

Интензивните тренировки с тежести помагат в борбата с депресията

Хората, страдащи от депресия, се чувстват по-добре, ако тренират с тежести, разкриха изследователи от Харвардското медицинско училище още през 90-те години. Колкото по-големи са тежестите, които са използвали, толкова по-голям ефект има силовата тренировка върху нивото на депресия.

Силови тренировки и депресия
Депресията при възрастните хора може да бъде допринесена от многобройните проблеми със здравето в напредване на възрастта .Интензивните упражнениния ,че могат да помогнат за намаляване на депресията беше известно още в края на деветдесетте години. Повечето от изследванията са направени върху хора с депресия, които са започнали да бягат и които са показали значително подобрение след няколко седмици. Въпреки че проучванията не показват, че точно това е излекувало депресията, те показват, че хората, чието функциониране е нарушено от умерена депресия, могат да намалят симптомите си и да възобновят работата си отново, тоест дава резултати в положителна насока към излизането от депресия.

Учените от Харвард откриха само две проучвания, при които изследователи са накарали хора с депресия да тренират с тежести. [Compr Psychiatry. 1989 Jul-Aug; 30(4): 324-31.] [Consult Clin Psychol. 1987 Oct; 55(5): 748-54.] Ефектите, измерени в тези две проучвания, обаче надвишават резултата от други проучванията, в които субектите са работили.

Проучване
Изследователите от Харвард са направили бегло повторение на изследванията. Те избират 15 души на около 60 години, които страдат от депресия, но не се лекуват от психиатри. Подбират и 17 човека като контролна група , също над 60 години възраст.

Експерименталната група тренира три пъти седмично в продължение на 10 седмици, като прави пет упражнения за най-големите мускулни групи: изтласкване с лежанка, придърпване на горен скрипец, упражнения за крака ( Leg extension, leg-curl)  

Участниците правят 3 серии от 8 повторения за всяко упражнение. Изследователите насърчават субектите да тренират при 80 процента от теглото, с което те просто са могли да направят 1 повторение [1RM]. Всяка тренировка продължава 45 минути, след което участниците правят разтягания.

Резултати
В края на 10-те седмици субектите, които са тренирали, са били в по-добро настроение от субектите в контролната група. Трениращата група постига по-добри резултати за инвентаризацията на депресията на Бек [BDI] ( Инвентаризацията на депресията в Бек (BDI) е рейтинг проучване с 21 елемента, който отчита характеристика на нагласите и симптомите на депресия )  и за скалата за оценка на депресията на Хамилтън [HRSD]  ( въпросник кратно използва, за да се даде индикация за депресия , и като ръководство за оценка на възстановяването ) в края на 10-те седмици.

Учените също са следили количеството тегло, което субектите са използвали при тренировките си. Субектите са тренирали, както казахме и преди със средно 78 до 80 процента от 1RM ( едно повторение) . Те откриват, че колкото по-големи са тежестите, които субектите използват, толкова повече могат да намалят нивото на депресия.

Заключение
Учените са положителни по отношение на резултатите от своето проучване. Те измерват силни положителни ефекти и намират значително подобрение в качеството на живот на субектите.

Източник :  J Gerontol A Biol Sci Med Sci. 1997 Jan;52(1):M27-35.

Intensive weight training helps fight depression

Екип Фитнес ХОУМ БГ ЕООД гр. Стара Загора

Изрично се забранява копирането на части или целият текст без изричното знание и разрешение на собственика на превода в лицето на ФИТНЕС ХОУМ БГ ЕООД

Добави Коментар