2972
Поръчани продукта
за тази година
9845
Доволни клиенти
Общо: продукта
Бърза поръчка
Поръчай
Количка
лв
0884 133 648 За консултация и поръчка
Онлайн магазин за хранителни добавки и фитнес аксесоари

Гейнери: кога и как да ги използвате ? Ефекти и дозировка

Гейнери: кога и как да ги използвате ? Ефекти и дозировка
03 September 2019
1690

Гейнерите са специален вид хранителна добавка, която съдържа около 80% въглехидрати и 10-20% протеин. Голямото съдържание на захари с превес над протеиновото съдържание прави гейнерите добър източник на енергия. Употребата на този вид хранителни вещества има своите недостатъци - те не са в състояние да покрият дневната нужда от аминокиселини, а често съдържат и въглехидрати с висок гликемичен индекс.

Кога Mass Gainer`s ( гейнърите ) имат смисъл и как да ги дозирате, за да постигнете най-добри резултати ?

Гейнери се използват за увеличаване на мускулната маса и ускоряване на възстановяването след тренировка. В сравнение с други добавки, гейнерите съдържат по-малко протеини, но повече въглехидрати. 100 г добавка обикновено съдържа около :

  • 60 до 90 g въглехидрати,
  • 10 до 30 g аминокиселини,
  • 3-10 грама поддържащи вещества.

Поради сравнително евтината цена ,  те са достъпни за хора, при които е нужно наддване на килограми, а след оформянето им ще им помогне да получат желаните мускули. Много хора след края на лятото търсят бърз начин за покачване на маса и оформянето и във мускулна. Тук е една от главните роли на гейнърите.

Как работят?
Ефектите от гейнъра зависят от времето, в което те ще бъдат доставени на тялото. Консумирани преди тренировка, те добавят енергия и забавят симптомите на умора по време на тренировка. Веднага след тренировка те възстановяват запасите от гликоген в мускулите и подпомагат растежа на мускулната тъкан. В допълнение, поради високото съдържание на въглехидрати, гейнерите увеличават телесните мазнини. Проучване на спортисти през 90-те години показва, че след 4 седмици използване, участниците в експеримента са увеличили мазнините с около 700 гр и повече, които са били само около два пъти по-малко от общия мускулен растеж.

Основни предимства на гейнърите :

  • Помагат при покачване на килограми и превръщането им в мускулна маса
  • Възстановявате се по-бързо от тренировките
  • Дават ви необходимите калории по по-лесен и вкусен начин
  • Допринасят за повече енергия на тялото ви

За кого са препоръчват ?
От резултатите от това проучване може да се заключи, че гейнери са най-добри за хора с ниско телесно тегло, защото в допълнение към мускулния растеж, те увеличават мастната маса. Добра новина е за ектоморфите. Хора, които са естествено слаби, с лоша структура на тялото, които също имат трудности да наддават на тегло. Използвайки гейнери, те лесно могат да увеличат дневния си запас от калории (допълнителна порция от 100 g съдържа 300-400 kcal).

Много по-малко полза от гейнъра се наблюдава при напреднали културисти и тези, които се интересуват предимно от увеличаване на мускулната маса. В такива случаи редовните суроватъчни протеинови добавки са най-ефективни, с най-високо съдържание на незаменими аминокиселини (в зависимост от продукта, те са между 75 и 95% от състава).

Дозировка
Има индикации за препоръчителната дневна доза на прием. Препоръчителната дневна доза е 50-150 g. Това обаче са много ориентировъчни насоки, които не отчитат индивидуалните нужди от хранителни вещества. Поради тази причина, най-добрият начин да прецените дневния си прием на протеини и въглехидрати е да разберете колко от тези хранителни вещества получавате от диетата си и ако имате дефицит в някой от тях, определете правилната доза на гейнера.

Кога да го приемам ?

Хората, които искат да увеличат мускулната си маса, трябва да приемат гейнери веднага след тренировка като част от регенеративно хранене. Тъй като гейнерът съдържа сравнително малко количество протеин, трябва да се добави допълнителна порция аминокиселини през следващите 2-3 часа , естествени съставки като пилешки гърди или извара (или суроватъчен протеин са добър вариант). В определени ситуации, когато нямаме време да приготвим пълноценно хранене, гейнерът може да се приема и през деня като заместител на обикновената храна, например вместо вечеря. 

Ектоморфите (хора със бърз метаболизъм) могат да приемат гейнър в по-големи количества и по-често. Препоръчително е да изпиете първата доза сутрин, следващите 1-2 часа преди тренировката, последната след тренировката. Освен това можете да увеличите съдържанието на калории в конвенционалните ястия с помощта на гейнер - например можете да го приемате като десерт.

Какво да търсите, когато ги купувате?
Когато решавате да закупите гейнер, трябва да обърнете внимание на вида и качеството на използваните съставки. Налични са много евтини, но евтини добавки от този тип, които на практика нямат голям ефект. Много важно е да гледате какво точно съдържа , в какви количества и от какви източници !

Странични ефекти
Използването на гейнери според техните калорични нужди е като цяло безопасно и не предизвиква странични ефекти. Наблюдават се само леки случаи на стомашно-чревни смущения - обикновено подуване на корема, причинено от приема на богати на глутен гейнери (това се отнася до гейнери, които имат растителен протеин). Хората с акне могат да забележат влошаване на състоянието на кожата при използване на гейнери - това е естествена реакция на организма към повишени количества прости захари в диетата.

Най-сериозният страничен ефект от злоупотреба с количеството като прием може да бъде неконтролирано наддаване на тегло, свързано с превишаване на дневната доза на добавката. Тогава допълнителните калории, доставяни с добавката, се отлагат под формата на мазнини, главно около талията.

Също толкова нездравословно е традиционната, пълноценна храна да се замени с част от гейнера. Имайте предвид, че тази добавка е лишена от много основни компоненти за вашето тяло. Следователно витамините, микроелементите и фибрите не могат да бъдат в основата на разнообразното хранене. Във всеки случай основният източник на въглехидрати и протеини трябва да са пресни продукти с естествен произход, а не добавки на прах, които само спомагат за засилване на мускулната тъкан. Както ние в FitnessHome.BG обичаме да казваме всичко, което е в нормите е перфектно, когато се надминат тези граници, нещата стават различни и може да се сърдите единствено на вас. Всяка една добавка има препоръчителен дневен прием от производителя и е много важно тя да бъде спазвана. При консултация с инструктори или други лица свързани с тренировъчната дейност, приема става за отговорност на ползващия. При една добра тренировъчна програма, изготвена перфектна диета с добавени различни добавки според целите и спазването на тези адски важни правила резултатите няма как да не дойдат и най-вече те да бъдат положителни. Не забравяйте, че ако приемате правилните добавки и следвате здравословен начин на живот, включително режим на упражнения, ще се доближите до тялото, което винаги сте искали.

Разгледайте нашите предложения за покачване на теглото тук : Гейнъри за маса 

А при нужда не се колебайте за консултация с нас.

В статията са използвани данни от :  Gainers: when to use them? Effects and dosage of gainers 

Добави Коментар