3699
Поръчани продукта
за тази година
10103
Доволни клиенти
Общо: продукта
Бърза поръчка
Поръчай
Количка
лв
0884 133 648 За консултация и поръчка
Онлайн магазин за хранителни добавки и фитнес аксесоари

7 Причини поради, които използването на студени душове е добро за вашето здраве

7 Причини поради, които използването на студени душове е добро за вашето здраве
01 March 2019
247

Повечето от нас са били в тази нелепа ситуация да искат да се насладят на горещ душ в студените дни, но да няма наличието на гореща вода в бойлера.  В тези моменти вместо да се ядосваме и проклинаме това, че няма налична топла вода ще ви покажем преимуществото на студения душ. Измислено като душ “Джеймс Бонд” или често наричан “шотландски душ”, смяната на температурата със студена вода може да осигури изненадващи ползи за тялото и кожата ни.

Приемането на студени душове вместо горещи осигурява изненадващи ползи за здравето – от изгаряне на мазнини до облекчаване на депресията.

1. УВЕЛИЧАВА БДИТЕЛНОСТТА

Приемането на студен душ сутрин и усещането, че студената вода се изсипва върху тялото ни, изглежда по-ужасяваща, отколкото успокояваща. Въпреки това дълбокото дишане в отговор на шока от нашия организъм ни помага да запазим топлината, тъй като увеличава общия ни кислороден прием. По този начин, нашият сърдечен ритъм също се увеличава, освобождавайки кръвен поток през цялото ни тяло. Това ни дава естествена доза енергия за деня.

Катрин Хепбърн, холивудска актриса, беше фен на студените душове. Тя започна да ги използва ежедневно, след като беше запозната с предимствата им от д-р Томас Норвал Хепбърн, уролог и пионер в откриването на много видове лекове, съобщава The New York Times . Актрисата се закле в студените душове и високото енергийно ниво около нея подкрепи твърденията и. В някой интервюта, тя споделя , че сутрин след студен душ се чувства в пъти по-добре отколкото с топъл и призовава всеки един да опита и да види ползите му.

2. ПОДМЛАДЯВА КОСАТА И КОЖАТА

Що се отнася до косата и кожата, един от най-естествените начини да поддържате външния си вид са студените душове. Топлата вода има тенденция да изсушава кожата ни, затова е най-добре да използваме студена вода, за да затегнем кутикулите и порите, което ще ги предпази от запушване. Студената вода може да “запечата” порите и кожата на скалпа, за да предотврати появата на мръсотия.

Джесика Крант, сертифициран от дерматолог, споделя в интервю за The Huffington Post,  че леденостудена или хладка вода може да помогне на кожата ни и да я предпази от пресушаване. Не забравяйте, че студената вода само временно затяга кожата, тъй като тя свива притока на кръв, но тя не свива порите. Когато става въпрос за грижа за косата, студените душове могат да направят косата да изглежда по-блестяща, по-силна и по-здрава, като изглажда космените фоликули и увеличава способността им да стискат скалпата.

3. ПОДОБРЯВА ИМУНИТЕТА И ЦИРКУЛАЦИЯТА НА КРЪВТА

Студената вода може да подобри циркулацията, като насърчава кръвта да обиколи нашите органи по-бързо, което след това може да помогне за борба с някои проблеми на кожата и сърцето. Тъй като студената вода “удря” тялото, способността да се получи циркулация на кръвта води до по-ефектива обмяна, за да се стимулира цялостното здравословно състояние на сърцето, според д-р Джоузеф Меркола , здравен експерт. Той може също да понижи кръвното налягане, да изчисти запушените артерии и да подобри имунната ни система.

4. СТИМУЛИРА ИЗГАРЯНЕТО НА МАЗНИНИ

Студените душове могат да помогнат за загуба на тегло по неочакван начин. Човешкото тяло съдържа два типа мастна тъкан, бяла мазнина и кафява мазнина . Бялата мазнина се натрупва, когато консумираме повече калории, отколкото тялото ни трябва да поема и ние не изгаряме тези калории за енергия. Тази телесна мазнина се натрупва в кръста, долната част на гърба, врата и бедрата и е тази, която всички ние се опитваме да премахнем. Кафявата мазнина е добрата мазнина, която генерира топлина, за да поддържа тялото ни топло и се активира, когато е изложена на екстремни студове, според Център за диабет Joslin , филиал на Харвардския медицински университет. По този начин студените душове могат да повишат активността на кафявата мазнина.

Проучване от 2009  г. установи, че излагането на екстремни ниски температури е активизирало кафявата мазнина при 23 от 24 участници с 15-кратно увеличение, което означава, че някой може да загуби до девет килограма за една година, ако поддържат тази практика.  Разбира се  всичко трябва да бъде умерено и без да се прекалява с него !

5. УСКОРЯВА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕТО НА МУСКУЛИТЕ

Всички сме виждали спортисти, които вземат ледени вани  или душове след тренировка, за да намалят болезнеността на мускулите, но бърз студен душ след изпотяването във фитнес залата може да бъде също толкова ефективен, особено при облекчаване на мускулите. В проучване от 2009 г., в което са  анализирани 17 изпитания, участват над 360 души, които се потапят в студена вода след тренировка по колоездене или бягане. Установено е, че 24-минутните студени вани са ефективни при облекчаване на болките в мускулите един до четири дни след упражнения с температура на водата от 50 до 59 градуса по Фаренхайт или 10 до 15 градуса по Целзий. Някои проучвания обаче включват и по-студени температури.

6. НАМАЛЯВА СТРЕСА

 Изследване от 1994 г. установява драстично намаляване на нивата на пикочната киселина по време и след излагане на студен душ. Налице е и увеличение на глутатиона, антиоксидант, който поддържа всички останали антиоксиданти в оптимални нива. Участниците са били 10 здрави човека, които редовно плували в леденостудена вода през зимата. Те са се адаптирали към повтарящия се оксидативен стрес. Естествено и тук  всичко трябва да става в рамките на нормалното. Не може човек не подлагал се досега на такова плуване в ледени води да го направи мигновено.

7. ОБЛЕКЧАВАТ ДЕПРЕСИЯТА

Студените душове са показали, че облекчават симптомите на депресия, дължаща се на интензивното въздействие на студените рецептори в кожата, които изпращат огромно количество електрически импулси от крайниците на периферните нерви към мозъка. По този начин се постига антидепресивен ефект и се увеличава настроението. Изследване от 2008 г. установява, че студената хидротерапия има аналгетичен ефект и изглежда, че няма видими странични ефекти или причинява зависимост. Това лечение включваше един до два студени душове с температура 38 градуса по Фаренхайт или около 3 гр. по Целзий , с продължителност от две до три минути, последвани от пет минутна постепенна адаптация, за да направи процедурата по-малко шокираща.

И НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО СТУДЕНИТЕ ДУШОВЕ КЛИНИЧНО ДОКАЗАНО ПОВИШАВАТ ТЕСТОСТЕРОНА С 16%

Време е да вземете пате за баня и да опитате предимствата на хидротерапията.

 

Използвани теми от

BENEFITS OF COLD SHOWERS: 7 REASONS WHY TAKING COOL SHOWERS IS GOOD FOR YOUR HEALTH

Добави Коментар